Ushuaia, het einde van de wereld

6 februari 2017 - Ushuaia, Argentinië

Daar is ie dan: onze eerste blog post! We waren van plan om voor vertrek al iets te plaatsen, maar het was nogal hectisch de laatste dagen en daarom is dat er niet van gekomen. Nu hebben we natuurlijk veeeel meer te vertellen, dus niet getreurd :)

Vrijdag zijn we vertrokken, van Amsterdam via Londen en Buenos Aires naar Ushuaia. Deze stad zet zich in de markt als de meest zuidelijk gelegen plaats op aarde ofwel, het einde van de wereld. Hebben we dat alvast bereikt . Het feit dat onder Ushuaia nog de Chileense plaats Puorto Williams ligt, laten we maar even buiten beschouwing.

Hoe dan ook, de lange reis (meer dan 30 uur) verliep goed en zaterdag kwamen we rond 17 uur lokale tijd aan bij ons hostel. Na een geïmproviseerd maal zijn we nog naar een uitzicht punt gelopen en daarna ging het licht snel uit (hoewel het tot half 11 's avonds licht is hier, heel fijn!).
Over het hostel zijn we trouwens prima te spreken alleen ligt onze kamer direct naast de algemene keuken. Op zich geen probleem zolang er maar geen medereizigers zijn met nachtelijke eetbuien en alle rumoer van dien. Een keer moest Ron met zijn slaperige hoofd vragen om stilte. Bleek het notabene de receptioniste te zijn . Nou ja, gelukkig blijken onze oordoppen goed te werken. Heel goed zelfs. We zijn al door de wekker heen geslapen, maar dat steken we maar op de jetlag.

Zondag zijn we naar nationaal park Tierra del Fuego geweest. Hele dag gelopen in stralend weer. Het was schitterend! Dat stralende weer is hier trouwens geen zekerheidje ook al is het hier zomer. Vandaag was een regenachtig dagje en de verwachting is dat het de komende dagen zo blijft.  Prima weertje om de volgende stops te regelen. Dat is ook nodig want het is hier hoogseizoen dus veel hostels en hotels zitten vol.

Weer of geen weer, speciaal voor jullie zijn we zojuist nog wel even op de foto geweest met het bekende bord. Verder zijn we vandaag vooral in het hostel gebleven: filmpje op de laptop en supermarkt om de hoek. Een groot avontuur dat reizen . Planning is om hier nog 2 nachten te blijven en woensdag naar El Calafate te vliegen. Daar een overnachting en donderdag door met de bus naar El Chalten voor nog meer natuurschoon. Daarna: op naar Chili!

1. Bas:
    6 februari 2017
    Leuke foto's hoor, daar niet van, maar wie is toch die derde persoon die al die foto's maakt? Reist ie het hele jaar met jullie mee? Veel plezier en hasta luego
  2. Kirsten:
    7 februari 2017
    Super leuk om jullie eerste reisverhaal te kunnen lezen! Veel plezier met alle avonturen. Dikke kus!
  3. Marcel van Loo:
    7 februari 2017
    Had me het einde van de wereld wel wat anders voorgesteld. Zitten jullie wel op de goede plek?
  4. Anne:
    7 februari 2017
    Leuk jullie eerste reisverhaal!!!! Bij Ushuaia moet ik altijd aan die club op Ibiza denken, maar dit is toch het betere werk haha. Veel plezier samen xxxxx
  5. Liane:
    7 februari 2017
    wat een start zeg! je kunt in ieder geval al iets van je bucketlist afstrepen: het einde van de wereld.
    Dat is het volgens mij ook, het einde:)
    geniet ze en ik kijk uit naar jullie verhalen
  6. Belinda:
    7 februari 2017
    Mooie foto's en zo te horen en zien genieten jullie.
  7. Plant:
    7 februari 2017
    Geweldig julle twee! Wat 'n fantastiese avontuur! Geniet jul gate uit. Ons sien uit na Desember wanneer julle sonnige Suid-Afrika toe kom. Tot dan: hou die blink kant bo.Lov
  8. Gretch:
    7 februari 2017
    Wow schwestertje, wat een goed begin zeg!!! Zeet er hoe uu ;p
    Lekker chillen met je mooie billen en enjoy the sunshine while it's there!
    Love you looong time, veel liefs, Gretchen (mede namens de man en je broer woehahaaa)
  9. Peter Kil:
    7 februari 2017
    Haha, het einde is gelijk het begin. Mooie start van de reis hoor! Veel plezier, wij ploeteren nog wel even verder hier.
  10. Sylvia Langendam:
    8 februari 2017
    Wat een mooie start! Jullie avontuur is begonnen :). Met veel plezier volg ik jullie vanuit het Brabantse.
  11. Esther:
    8 februari 2017
    Wow!!!! Super gaaf zeg. Heel erg leuk om jullie verhaal te lezen en de mooie foto's te zien. Zo ver weg maar door het reisblog toch een klein beetje dichtbij. Laat de reisverhalen en foto's maar komen. Geniet ze. Dikke kus!!!!
  12. Rosa:
    8 februari 2017
    Leuk jullie eerste ervaringen en foto's te lezen en te bekijken :)
  13. Cois & Linda:
    8 februari 2017
    Haha die herrie ja! Wen er maar aan, Chilenen hebben een obsessie voor veel lawaai maken. Heb er toevallig al een stukje over geschreven voor ons volgende verhaal ;-). Geniet ervan en we spreken elkaar. X
  14. Anja:
    8 februari 2017
    Super mooie plaatjes. Zo reizen we toch een beetje met jullie mee. Met jullie gaat het wel goed zo te zien...ga zo door. Groetjes, tot horens. ;-)
  15. Mims:
    GE-WEL-DIGE foto"s!!!
  16. Peter Jochems:
    8 februari 2017
    Fin del mundo, dat is toch het eind van de wereld ! Da's nou zonde, ben je net daar en dan is het al het einde van de wereld........
    Geweldig mooie foto's van (hele mooie visplekken) natuurschoon.
    ga zo door !!
  17. Suzy:
    8 februari 2017
    Fijn dat wij met jullie op wereldreis mogen, André is ook ingestapt
  18. Leon:
    9 februari 2017
    dag Cora en Ron schitterende foto's en leuk om te beginnen aan het einde van de wereld. goede reis naar Chili
  19. Pa:
    9 februari 2017
    Fijn dat jullie nog een beetje afkoeling kunnen vinden daar in de zomer. Lukt aardig zo te zien. Moet je dus wel aan het "einde" van de wereld zijn. Geniet er van
  20. Dies:
    11 februari 2017
    Ziet er vet uit...geniet ervan!!
  21. Mirjam:
    12 februari 2017
    mooie foto's en zo te horen hebben je het goed naar de zin, lekker genieten